Sunday, July 27, 2008

Ok, Boss.....

It's been a week since my last posting, a lot has happened since then. I dah dapat soalan utk tugasan individu and public speaking.Tengok soalan rasanya taklah susah sangat tapi takut tak menepati sepenuhnya pulak.So I am going to attempt a general question, wish me luck cos I'm feeling very nervous about the whole thing....Anyway, this weekend, to be precise saturday, pi ke KLIUC bagi ceramah tentang Sistem Kehakiman to 500 students plus some teachers.This a workshop in preparation for the STPM examination. They had interesting questions for me during the Q & A session....yang buat nak tergelak pun ada....tapi I layan all question with the same importance.

Actually I dah buat my posting for today pagi ni, but alas...habis semua hilang..yang ada draf pun hanya one paragraph...macam dejavu saje....it has happened before...well, this time it was not Sofia's fault tapi my internet connection went kaput...haiya, sakit hati aje. So, ni, dah makan dinner...budak-budak ikut ayah pi kedai and Tok hajah (TH) terlentuk depan tv. They had nasi goreng cina and chilie crabs....tapi I had roti aje...rasa panas sikit so macam tak ada selera nak makan nasi, so while the kids are away boleh lah spend some time buat posting.

Next, I have to do some serious reading tonight, I have some articles on global warming yang kena baca, tapi tak baca-baca lagi. Its so difficult to do any work during the weekends, budak-budak selalu kacau aje....TH pulak kena bagi attention jugak...cos if I dont, then rasa guilty sangat-sangat, so, I dont know whether signing up for PTK exams was a smart move on my part. I dont think I am able to do any work or study at home...at office jangan cakap lah, kerja tak pernah habis...ada saje, sometimes kerja yang tak ada connection with my unit pun I kena buat...HELP, HELP, I need HELP...the exams is just around the corner, belum lagi study apa-apa and assignment tak buat lagi, a draft pun belum ada...HELP!

My last resort is to rope in hubby to do some research for my PI paper...hopefully, hubby boleh lah tolong sikit. Nanti ada la ganjarannya...

Adik learned a new phrase..."OK, BOSS", I tak tau kat mana adik belajar perkataan tu, ataupun sapa yang ajar adik...adik, mama pun rasa kadang-kadang bibik tu macam boss...

It sounds cute coming from adik, but not too sure it will sound the same from me....

No comments: