Sunday, July 6, 2008

Mama supir Bibik

After my first attempt of blogging yesterday,I realised that there was an error about the date and time....so called up my consultant....duh!I didnt realised that I was suppose to change the time zone.....double duh! Anyway, before that, I struggle once again nak cari my blog....it was not listed....I thought boleh buka from my email...duh again.I am definitely still buta IT.

Anyway, yesterday was the usual family affair.Weekends selalu keluar makan-makan. Kali ni makan makan at Block Q, Jalan Ipoh. My initial plan was to go to Abang Pan's kenduri, tapi tak boleh since I dah buat appointment dengan Kak Mah Urut.The urut session starts at 3pm....tahulah traffic situation kat KL ni, kalau from Shah Alam to Ampang then to Batu Caves....mesti gila punye. Anyway, lunch was lovely...makan ikan bakar. Kakak had daging goreng kicap with lala goreng lada, hubby makan ikan bakar semilang,dalca daging....usually hubby makan banyak ulam, tapi semalam tak ambik ulam.I had ikan cencaru sumbat with begedil and shared my ulam pegaga with hubby. So lepas makan makan, pi ke Tesco extra...cari goodies for Sofia's birthday.

Then it was off to Kak Mah Urut, the urut session was sakit as usual...she said'urat keras sangat....'. Tried to silang my ankles....was told off...to keep still....hello, pain la. Anyway, masa awal awal dah cakap nak urut for 1 hour aje instead of the usual 2 hours....tapi it went on for one and half hours... Body was aching like mad, the perut was so tender....tapi the body felt a bit lighter. Engkau dah kurus sikit ye....kak mah said...my hubby gelak bila I shared this with him.As always,he is my No.1 Motivator (?!)

Lupa nak cakap, hubby took the girls to Giant Batu Caves while waiting for me....they pau their ayah as usual.Chips la, gula gula and ice cream.I think they got this pau thing from hubby cos mama selalu kena pau dengan ayah....heheheh pau manja aje.....

Had nasi lemak this morning for breakfast, percaya tak I couldnt really sleep...asyik pikir abt nasi lemak.Bukan sedap sangat, tapi lapar punya hal, terbawa bawa dalam mimpi.Dinner was just squiggles for me and kakak. Hubby makan kek pisang. Both rasa macam nak demam....so lucky hubby tak nak makan nasi. Kesian kakak,she asked kita makan apa untuk dinner....surprise...surprise...makan roti aje kakak. I think she needs to lose some weight anyway.

So, pagi pagi tak tadi, well, not so pagi la, about 8 am, pi beli nasi lemak with Bibik. Bibik tengah cuci kereta....ajak dia ikut sekali, the girls was upstairs with ayah...yang masih tidur. Saja tak nak bawa the girls...nak pi beli papers and nasi lemak aje. Guess what, bibik duduk kat belakang...sorang sorang...suruh duduk kat depan, she refused....hmmm, now I am the supir to Bibik... dia pulak jadi Maam.

1 comment:

wahwo said...

hahahahaha...supir...yok ke pasar.