Saturday, November 14, 2009

Assalamualaikum...


Hmm, akibat penangan Nur Kasih, I am hooked, terribly hooked and addicted to the drama.Hai asyik dok terbayang-bayang si Adam tu. I liked the flawed character and eventually dah berubah sangat-sangat.My heart melted, seriously melted bila tengok Adam dah berubah, especially the scenes kat Mekah, Adam nampak so tenang but at the same time asking Nur to terima him seadanya, rasa macam boleh feel his pain....,scenes of Adam trying hard to woo back Nur...alahai, my heart was breaking and aching for him.Now that I have caught up on all the episodes while on a three days marathon sessions (I tak ikut dari awal, only tertengok episode 15, lepas tu tengok semua episodes yang my sis bagi)....am watching again some of the episodes and analyzing every scenes....how Adam bercakap dengan Nur, how he was twisting his ring while trying hard not to hurt Nur's feelings, how he lightly touched her, his intonation while talking to Nur, macam caressing his words, gaya mata Adam tengok Nur...alahai .... hmm, terrible eh!

Remember, the famous line " You got me at hello!". Well, in my case its "Assalamualaikum".

On a personal note, I got all goey, bila hubby hari tu bagi salam bila masuk bilik.Hmm, I was like falling in love all over again..hmm, a bit too much eh. Hehehhe.Seriously, I could not help smiling...it was a like mula-mula bercinta pulak.Naughty me eh!
Hubby, being hubby, patiently torelating perangai wifenya.He is VERY AWARE that wifenye tengah ada episodes of gila Adam.Hmm, tak apa lah, he knows it's harmless..on another note, I think he is quite enjoying the attention that I am giving him, he is playing his card right...hehehe. Assalamualaikum.

4 comments:

athira khalida said...

mama tak habis cerita nur kasih ....

aiesya said...

hehehehehe.

kiut.

;)

MamaTiaMia said...

ufa..athira dah pandai tinggal comment kat blog you..so sweet..ha,ha anak2 dah besar lah...and more sweeter masih ingat zaman cinta2 dengan bear dulu.Ha..haaaa i ingat lah kalau zaman you merajuk..sebut jer masscom merajuk..kah..kahh.So romantic my friend ni..sebut jer 'assalamualaikum" cair pulak tu..nanti tak lama lagi sofea pun pandai lah tinggal comment kat sini..hmmm sedap ke citer nur kasih tu i tak pernah tengok satu episode pun dasat betul..dengan dua budak super active tu..kalau dia orag dah tidur yang i sempat catch up my favourite "midsomer murder'jer..athira, auntie dah lama tak tengok athira dah jadi anak dara yer.to upa jangan stress2 okay..

nerry nerry strawbery said...

assalamualaikum (cewah u cair tak ni) I dah baca synopsis sampai last episode kat internet... u google .. wah sungguh dasat ada tu synopsis bocor...i pun x sabar tunggu hari jumaat ni... anyway rerun episode every tuesday - friday 7.30pm..