Monday, March 8, 2010

Kita bukan orang putih..

So, I told myself this morning that I would let my mind control my emotions for today.Well, I must say, although I am feeling tired..somehow overall it was quite okay..at least I still have the energy to do my posting eh.So, I must teach myself to have the control of mind over emotions.

Lets take one day at a time. which reminds me...I want to organise my closet...uncluttered the mess..remove unwanted stuff...throw out all the 'rubbish' that have been accumulating in my files and almari. I think I have inherited the trait from Pak..I keep things for sensible reasons..I maybe need them in the future.But sometimes, what is sensible now, can be just pure rubbish in the future.That explains for the surat-menyurat yang I simpan dalam files...paper cuttings yang kononnye for some interest and knowledge...drawings that kakak and adik buat...some pieces of mementos from friends..scriblings...One scribblings yang I cherish tapi dah hilang...some words of encouragement from Pak that hilang bersama purse yang kena curi masa beratur naik bus 222 from Bas Stand Klang to Shah Alam...sedih...

Tak apalah, yang pentingnye memories tu...by the way, tadi I tanya hubby macam mana dia lamar I, I cant remember...why the question? Because I tertengok dalam tv tadi...hubby cakap I suruh Abang Bakri and Kak Ha masuk minang..."kita bukan macam orang putih..nak cakap will you marry me". Well, to be honest I do not remember the actual words or when he proposed...I guess there was no proper proposal...alahai, terfikir balik tak romantik la hubby ni. Or maybe romance is over rated. Dulu ada rasa all giddy and goey...maybe, age is creeping up with me...well, lets be fair, hubby had his fair chance at being romantic. Sometimes, words are best left unsaid...let action speaks...but without words..we are just living in silence, not that we are both living in silence..not with two kids...we can barely have decent conversation...bila the kids dah tidur baru boleh sembang-sembang...syok jugak sembang malam-malam ni...hehehe...

Oh ya pagi tadi adik kata.."sempit la"...amboi, si adik ni, siapa yang menyempit ni...both the parents yang selalu sakit belakang...tidur kat tepi katil, macam nak jatuh aje..adik seperti biasa tidur ikut sedap hati aje...pusingan 360 darjah...tidur dengan budak kecik best, dia suka peluk and boleh peluk-peluk. Nanti bila dah besar sikit dah tak nak peluk-peluk dah. Tapi too much of peluk, rimas jugak...yang jadi mangsa adik sekarang is ayah...macam-macam aksi adik tidur with ayah...anak ayah...she gets away with it.

1 comment:

MamaTiaMia said...

ufaaa.. kita bukan orang putih tapi orang hitemm..kih..kihh.busy lagi ker?tu la azam citer hari tu dia cakap you duduk belakang dia tak perasan.take care ufa.